La Cramele Recaş, printre cele aproape 1.000 de hectare pe care le cultivăm, am identificat, după ani şi ani de căutări şi experimente, câteva asemenea puncte de performanţă, majoritatea concentrate în zona numită de localnici Überland (“valea de peste deal”). Inspiraţi de tehnicile de fabricare a marilor vinuri italiene, strugurii nu sunt culeşi când ajung la maturitate deplină, ci sunt doar tăiaţi, apoi sunt lăsaţi să se deshidrateze o vreme în vie, astfel încât mustul să ajungă la un maximum de concentrare. Lucrat cu grijă şi cu dragoste paternă de către oenologul australian Hartley Smithers, vinul obţinut este apoi “educat” timp de 12 luni în baricuri, pentru a se hrăni cu bogăţia de arome a lemnului. Rezultatul ar putea fi măsurat în medalii sau note ale criticilor de specialitate, însă faptul că a devenit un mare succes imediat după lansare ne dă certitudinea că mesajul nostru de excelenţă a ajuns deja la public. Pentru aceasta vă mulţumim dumneavoastră, tuturor celor care ne-aţi oferit timpul şi încrederea pe care un asemenea vin le solicită.
Din struguri de pe cele mai bune parcele de vie de pe dealurile din Recaș, culeși noaptea, pentru a-i ocroti de căldură și pentru a le proteja aroma intensă, a apărut gama SELENE [selen], denumită după întruchiparea Lunii în mitologia greacă. Selene, în completare cu Sole, celebrează acest “savoir vivre” al serilor târzii. La fel cum Sole înseamnă să ne bucurăm de Soare, înseamnă optimism, bucurie, căldură, atitudine şi poftă de viaţă, Selene înseamnă să învingem toridul, să ne bucurăm de răcoarea plăcută și de lumina Lunii, înseamnă pasiune și intensitate.
Gama Regno Recaş reprezintă, alături de Domeniile Recaş, omagiul prodcatorului din vestul ţării adus terroir-ului banățean, cu ocazia celor 25 de ani de la înfiinţarea Cramelor Recaş. Gama de vinuri cuprinde 8 etichete, destinate exclusiv sectorului HORECA, majoritatea oferind un sortiment de vin monovarietal. Mesajul transmis vizual de etichete – portretul – este inspirat din tehnica pictorului renascentist Giuseppe Arcimboldo, universal recunoscut datorită figurilor alegorice executate prin combinaţia diferitelor obiecte, plante şi fructe legate metaforic de subiectul reprezentat. În cazul etichetelor Regno Recaş, viziunea pictorului florentin a fost reinterpretată de pictoriţa Vali Irina Ciobanu, artist plastic care a reuşit să transpună în portretele care domină etichetele gamei, personalitatea olfactiv-gustativă a tipicităţii fiecărei categorii. Potretele albe, feminine, speculează registrul floral, citric şi vegetal caracteristic vinurilor albe seci. Cel roze, tot feminin, ilustrează prospeţimea fructelor roşii şi a florilor caracteristice acestui tip de vin, iar cele roşii, androgine, se remarcă printr-o compoziţie mândră şi incitantă, alcatuită din fructe roşii şi negre, condimente şi struguri negri.
Domeniile Recaș, gama de 5 vinuri, lansată în iunie 2016 cu ocazia aniversării oficiale a 25 de ani împliniți de Cramele Recaș, este prima gamă de vinuri din portofoliul producătorului bănățean care cuprinde în numele sau denumirea regiunii unde iau naștere vinurile favorite ale multor consumatori, români și străini deopotrivă. Pentru a puncta cât mai bine poziționarea geografică a localității Recaș, a terroir-ului și a istoriei viticulturii de pe aceste meleaguri, eticheta gamei de vinuri Domeniile Recaș reprezintă o hartă stilizată a regiunii după un model original cules de pe o litografie a Banatului datând din secolul al XVIII-lea. În premieră pe piața românească de branding, etichetele celor patru vinuri sunt realizate prin procedee tehnice speciale presupunând plasarea elementelor hărții în relief tactil prin tehnica embossarii braille, astfel încat etichetele pot fi recunoscute la raft și de către nevazători. Dopurile sticlelor de vin reprezintă de asemenea o premieră în România, fiind realizate, după patentul Normacorc dintr-un polimer al uleiului de trestie de zahăr, rezultatul garantând lipsa contaminanților specifici dopurilor de plută și o rezistență și elasticitate mai mari în timp.
Unul din cele mai marcante simboluri istorice ale Timișoarei este Palatul “Castel Huniade”. Din 1456 incoace, toate clopotele bisericilor catolice din toata lumea bat la amiaza in onoarea lui Iancu de Hunedoara, din ordinul Papei Callixt al III-lea, dupa marea victorie din batalia Belgradului. Care este legatura dintre “atletul cel mai puternic al lui Christos”, cum l-a numit acelasi Papa, si vinurile noastre? Cea mai la indemana de invocat este aceea ca fiecare lucru pe care il avem sau il facem astazi este rodul faptelor trecute, la fel de mult cum tot ceea ce facem si suntem astazi se transforma intr-o radacina pentru toate cele ce vor fi. Dar, mai mult decat atat, fragmentul de istorie pe care ni l-a lasat mostenire domnia lui Iancu de Hunedoara este hrisovul din 1447 cand, dupa darea in folosinta a Castelului Huniade, s-a semnat contractul prin care Mihail de Ciorna cumpara de la Ioan si Ecaterina Magyar viile din Recas, aceasta fiind, de altfel, prima atestare documentara a acestei podgorii. Onorandu-ne istoria, am creat aceste vinuri expresive, pline de viata, aproape explozive, extrem de racordate la stilul de vin contemporan. Pentru ca prezentul apartine celor care il traiesc, si singurii care il pot trai sunt cei care isi inteleg trecutul, pentru a-si putea construi viitorul
Unii oameni numesc acest tip de vin “entry level”, altii ii spun “quality”. Noi, cu reverenta, ii spunem celui mai accesibil vin imbuteliat pe care il producem “Schwaben Wein”, vinul svabilor. Si, sa nu uitam, “simplii” svabi i-au dat lumii pe Faust si pe Einstein, pe Hauff si pe Heidegger, pe Hesse si pe Kepler, pe Daimler si pe Diesel. Acest vin ofera atat de mult, pentru un pret atat de mic. Unii ii spun vin “simplu de inteles”, altii au spus despre svabi ca sunt oameni simpli. Noi credem ca e mai usor de inteles cat de departe a ajuns Cramele Recas atunci cand cel mai “simplu” vin arata ca Schwaben Wein. Vorba svabilor, “trei lucruri fac o casa frumoasa: munca, munca si munca”